Oplossingen voor jouw bedrijf; Google Analytics

Sophie

Marketing stagiaire

App-development.jpg

Google Analytics is een webservice die statistieken en analytische tools biedt voor marketing- en zoekmachineoptimalisatie (SEO) doeleinden. Dit platform is gratis te gebruiken, het enige dat je nodig hebt is een Google-account.

Hoe werkt het?

Google Analytics werkt door een klein stukje Javascript-code op uw website te plaatsen. Deze code wordt geactiveerd wanneer bezoekers naar uw site gaan. Door dit te doen, kan Google belangrijke informatie over uw website verzamelen, zodat u die informatie kunt gebruiken om uw bezoekers beter te begrijpen en uw bedrijf op te bouwen. Het kan u helpen bij het bepalen van de belangrijkste verkeersbronnen, het meten van het succes van marketingactiviteiten, het volgen van behaalde doelen, trends in gebruikersbetrokkenheid, het ontdekken van trends en er is nog veel meer informatie beschikbaar. Google Analytics omvat oa analyse, dataverzameling, visualisatie, monitoring en rapportage en integratie met andere applicaties. Er zijn echter nog veel meer functies die Google Analytics bevat, zoals:

  • Segmenten en geavanceerde segmenten
  • Aangepaste rapporten en dashboards
  • Aangepaste kanaalgroepering
  • Annotaties
  • Aangepaste waarschuwingen
  • Gebeurtenissen volgen
  • Pagina's rapport
  • Demografie
  • Interesses
  • Rapport over sitesnelheid
  • Google-zoekconsole
  • Inzichten zoekbalk
  • Volgen van zoekopdrachten op de site
  • Ingangspagina's onder gedragssectie
  • Gedragsstroom
  • Topconversiepaden en conversiegebeurtenissen
  • Aangepaste doelen
  • E-commerce volgen
  • Datumbereik
  • Blokkeer het IP-adres van het bedrijf
  • UTM-parameters
  • Gegevens importeren
  • Analyse op de pagina

 

Voordelen

Google Analytics stelt gebruikers in staat om tot 200 verschillende statistieken bij te houden en heeft veel voordelen zoals u zich kunt voorstellen. Professionals vinden over het algemeen dat het platform krachtig, gratis en gebruiksvriendelijk wordt genoemd. De soorten gegevens die Google Analytics kan leveren, kunnen worden onderverdeeld in verschillende categorieën, namelijk gebruikersacquisitiegegevens en gebruikersgedragsgegevens. Gebruikersacquisitiegegevens geven de gebruiker inzicht in hoe klanten op de website terechtkomen. Er zijn meerdere verschillende soorten kanalen waarlangs de klant op de website kan komen, zoals betaalde zoekmachineresultaten, onbetaalde zoekmachineresultaten, social media-links of door simpelweg de URL in te typen. Een goed begrip van gebruikersacquisitiegegevens is essentieel voor het maximaliseren van websiteverkeer.

 

Gegevens over gebruikersgedrag laten u zien wat uw klanten doen op de website en hoe ze omgaan met de website. Deze gegevens bevatten informatie over hoeveel tijd ze op elke pagina doorbrengen, hoeveel pagina's ze bezoeken. En als ze zich bezighouden met video's en afbeeldingen. Deze gegevens kunnen vervolgens worden gebruikt om weblay-outs te ontwerpen die effectiever zijn. Als gebruikerservaringen worden geoptimaliseerd op basis van de gedragsgegevens, leidt dit hoogstwaarschijnlijk tot meer verkopen en conversies.

 

Als je geïnteresseerd bent in dit soort blogs, raden we je aan om ze in de gaten te houden op onze sociale media of op onze website, want we zullen regelmatig berichten plaatsen. We zijn ook beschikbaar voor al uw vragen via info@octopusit.nl

Vergeet niet te delen

Wil je meer weten over dit onderwerp?

Heb je een onoplosbaar probleem of een gedurfd idee? We horen het graag.

Praat met Sander

Sander Wessel

Hoofdontwikkelaar
Sluiten

Leuk dat je met me in contact wil komen!

Sander Wessel

Hoofdontwikkelaar

Hoe wil je dat ik je bereik?

(meerdere opties mogelijk)